Ce înseamna: Fondatorul acestei metode este germanul Joseph H. Pilates, care avea convingerea ca sanatatea noastra fizica este strâns legata de cea psihica si programul sau de exercitii este bazat în întregime pe aceasta filozofie, incluzând concentrarea, precizia,continuitatea, controlul si respiratia.

Iata câteva lucruri de care ar trebui sa tii cont ca sa obtii beneficii maxime din antrenamentul tau de Pilates.

* Concentrare maxima. Pilates este astfel realizat încât sa combine ritmul respiratiei cu miscarile corpului. Deasemenea trebuie sa te concentrezi asupra musculaturii si miscarilor pe care le executi. Scopul Pilates este sa îti uneasca trupul cu spiritul si sa te elibereze de stres si anxietate.

* Comfort. Poarta haine lejere, comfortabile si tine minte ca Pilates se practica fara pantofi în picioare.

* Continuitate. Când executi secventele, evita miscarile bruste sau smucite. Fiecare miscare ar trebui sa fie foarte lejera dar în acelasi timp sigura si flexibila. Si nu uita: accentul este pe calitatea si nu pe cantitatea exercitiilor efectuate.,

Scop: Exercitiile Pilates îti îmbunatatesc în acelasi timp conditia fizica si cea mentala, îti sporesc flexibilitatea si îti tonifica musculatura. Pilates se bazeaza pe miscari controlate si dezvolta musculatura pe lungime, într-un mod armonios, fara a adauga masa musculara.

Se recomanda tuturor, indiferent de vârsta si conditie fizica, pentru a avea o viata mai fericita si mai sanatoasa.